Middag

Mamma gjorde i ordning gulasch soppa när hon kom hem. Tog två skopor soppa (2dl) tror jag att det var. Ett halvt grovt bröd till och ett stort glass vatten till (250 ml). Så jag fick alltså i mig 150 kcal plus brödet som ger runt 10,8 kcal om jag har räknat rätt vill säga.. 500g innehåller brödpåsen och det är 20 skivor i och så tog jag 500/20=25 och sedan tog jag och kolla kcal och 100g är 270 kcal så då tog jag 270/25=10,8. Haha hoppas att jag har räknat rätt. Suuuger dock på matte, lol. Aja så idag så har jag alltså fått i mig ca 196,8 kcal om man plusar på melonen, men inte helt säker vad den innehöll, kan vart mindre eller mer, ingen aning faktiskt, men aa de ser ju rätt så bra ut.

Men nu ska jag kolla på TV. Chaio!

//Xoxo



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0